måndag 13 oktober 2008

Utbildning!

Ikväll höll jag en trevlig utbildning för tre vuxna kaffeintresserade vänner till samma gäng som var hos oss i våras. Lite äldre, lite mognare, lite tålmodigare och mycket softare. Väldigt trevligt, väldigt personligt, väldigt kommunikativt. Väldigt utmattande. Jag är så passionerad över att få lära ut att jag hela tiden känner att tiden inte räcker till, jag har mycket att säga och vill gärna få med så mycket som möjligt. Det blir bäst så, men också mest så.
Passade samtidigt på att försöka inskola Mackan och Vickan, samt finslipa Sofia, vilket ökade på stressen en aning. Men efter tre timmar så kändes det väldigt bra och ett godkänt hjärta på latten framhävdes av de tre aspiranterna. Tack alla tre för en trevlig kväll!

Tack Mackan, Vickan (framför allt Vickan som måste lyfta lite skrot innan nästa omgång av armbrytning!!!) och Sofia! Tack Ylva. Tack familjen. Tack vänner. Tack gäster. Tack värmeljus. Tack spårvagnsräls. Tack fullmåne. Tack skorsten. Nu är jag over and out för det här dygnet.

Och tack Karin, som efter sitt senaste inlägg, gärna får gå en kurs (eller borde ha dykt upp ikväll), hos mig, i hur man spikar en 2cl, överdoserad, espresso på 30sek som inte är bränd utan påminner om sirap. Tack ödmjukhet =)

Inga kommentarer: