onsdag 29 oktober 2008

Tävlingen som spårat ut...

Nytt rekord! 38.05! Kul, riktigt rolig tävling. Men reglerna har blivit så diffusa att det är lika bra att spela med. Så, med de nya reglerna kommer här 38.05 samt ett klipp som visar hur man kan få kaffe att flyga (tänkte slipa tiden lite till och försöken blev lite hetsiga, så till slut la jag ner och nöjde mig för kvällen, men först skulle visst kaffet flyga). "Cappu-SM" har annars tagits lite överdrivet allvarligt. Det enda med tävlingen som är allvarligt för mig personligen är att förbättra mina egna tider så mycket det går, och givetvis att försöka slå den snabbaste tiden. Lite svårt nu när man inte vet vad som är tillåtet och vad som inte är det (jaja... självklart vill jag vinna en heldag med Matts också). Personligen hade jag velat att tävlingen skulle vara så som Solde-Jonas kör på 1.20, det är mer seriöst. Men i hetsen om att slå bästa tid har det hela slutat på 38.05. De flesta shot vi drar vanligtvis på marmelad ligger nog på 30 sekunder, bara där har tävlingen spårat ur. Men roligt är det iallafall. Det roligaste är nog att man knappt hinner tänka, det bara blir.

Annars har dagen varit SJUUUUUK! Började med att baka upp inför imorgon och gjorde det mest hela (HELA) dagen. Först efter stängning, vid 21.30, fick jag lite tid och ork över till "Cappu-SM". Bakningen började som en katastrof och inget stämde, men mot slutet på kvällen tror jag att jag fick till det hela. Vi får se vad ni tycker imorgon. Mitt i kaoset var det också dags för en liten intervju. Hotell Revyn var på besök och ville intervjua oss om bloggen och bloggandet. Kommer förmodligen i decembernumret. Nu måååste jag däcka! Hoppas vi ses imorgon, det blir ett bra tillfälle att köpa schysst choklad till schyssta priser. I kakskåpet kommer det finnas kladdkaka och chokladboll som vanligt. De andra har fått ge plats åt ett par choklad-sockerkakor, en Rocky Road-brownie, hallon-& chokladscones, chokladbiskvier och en choklad-& björnbärspaj. Väl mött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kändes som 18 väldigt snabba extraheringssekunder.

Annars så håller jag med dig att så som upplägget var från början var mer rätt, nu har det spårat ur lite väl mycket.

Poyan sa...

sluta klaga nu doppio, jag maler ju mitt kaffe!! bara där går 10sekunder. nånstans måste jag ju kapa hahaha... erkänt snyggt dock,,, bäst är min kommentar när jag är färdig "vad är det som tar SÅN tid" hahah... annars har jag bara en agenda, inte låta dc eller nån damatteo-it vinna... mohaha... nu ska jag fortsätta sälja choklad!

Anonym sa...

För mig är du vinnare Poyan. snyggt jobbat.