lördag 4 oktober 2008

kärlek till hantverket?

Nu när man gått tillbaka till skolan har det blivit fler tidiga morgnar än jag varit van vid det här senaste året. Fler tidiga morgnar resulterar i mer kaffe. många koppar kaffe per dag resulterar i en tunn plånbok för en fattig student, tack snälla för mecenatkortet där man faktiskt får 20% rabatt på T-A kaffe från espressohouse.
Så när jag står där en förmiddag på espressohouse och har beställt min vanliga bryggkaffe (mer koffein i det vet ni :P ) blir det ju sjävklart så att man smyg-kikar in bakom bardisken för att spionera på lite tips och trix etc. Baristan, som hade mycket att göra, fyller på mjölk i en kanna (stor sådan) och skall börja skumma mjölken. Kannan går in under ångröret och ångan sätts på, sen ställer hon kannan på maskinen med ångröret i och ångan på. Skjuter 2 dubbla och häller upp mitt bryggkaffe, sen springer jag därifrån funderandes på hur det nu egentligen var med den här kärleken som skall finnas i alla hantverken även kaffet...

Inga kommentarer: