onsdag 8 oktober 2008

Richard Lindh is the man!

Igår hade vi finbesök från Stockholm och Johan & Nyström. Richard är en väldigt kunnig kaffenörd med stor själ Han brinner stort för att hålla utbildningar och har mer kunskap än de flesta andra jag mött. Tisdag och onsdag har Richard varit i stan och hållit utbildningar i Anders showroom. Richards stora smakintresse omfamnar även andra områden såsom öl och whisky m.m. Därför var det så underbart med en god öl på Red Lion efter lite mat och prat hos oss. Red Lion-Martin är en kategori för sig själv, med störst intresse för det goda Han överraskade oss - pang på - med en ölprövning och en ostbricka. Ett par IPAs och främst en öl vars namn jag ej minns (kort sagt ölens Aricha, något av det godaste jag druckit - MÅSTE PRÖVAS!! SJUKT!!) gick vi vidare mot Björns Bar (vår nya stjärnkrogs, Kock & Vin, mysiga bar på Viktoriagatan). Ett glas rött och en sketagod ost från Frankrike (vars namn jag ej minns) och en underbar atmosfär. Björns Bar är bra. Samtalen med sällskapet ännu bättre.

Tack Richard för en trevlig kväll. Och tack Martin för ölens öl. Jag och Ylva sväva hem efter allt gott.

Ps. Ylva, du kan väl kommentera in namnen jag glömde efter första glaset =)

8 kommentarer:

Ylva sa...

ölen var en milk-stout om jag inte minns helt fel. den goda osten va en gruyére.
och detr goda sällskapet det var ju jag!!! haha näe skämt och sido, det var en väldigt trevlig dag/kväll!

Anna Karin Hedborg-Ekeblad // Thomas Hedborg sa...

Men snälla ni var ni på Björns Bar såg ni inte dom snygga tavlorna där, varför inte kommentera....!!

Anonym sa...

And Karin is da woman!

Anonym sa...

Han är verkligen Da man... Mer man än någon annan och det har jag sagt sedan den första dagen jag fick träffa honom. Richard, keep up da good work och fortsätt visa ditt goda hjärta för oss. //DC

Ylva sa...

ok eftersom jag är stolt kusin måste jag även proppsa på en sak till hos BjörnsBar--- Tavlorna!! (det är min kusin som är konstnären!)

Karin Hedberg sa...

Vem är trälen? Jag känner mig stalkad!

Poyan sa...

ylvas kusin heter anna-lena mayor ekeblad har en hemsida (sök på mayor ekeblad) och en atelje på linné. Trälen e en sjuk person, undvik honom! Ett sätt är att inte tävla med honom i malmö!

Karin Hedberg sa...

åfan, det hade man ju kunnat räkna ut med lilltån.