fredag 12 september 2008

Torsdag

Gäst (man, ~40): plingplingPLINGPLINGPLIIIIING!!!
Barista (med degiga pajbakningshänder uppe i köket, mumlandes): jajaja, måste bara tvätta händerna.
Gäst (efter uppskattningsvis 45 sekunders väntan): PLIIIIIIIING! plingpling pling. pling!!!
Barista (kommer springande, ansträngt leende, ner till kassan): jaa, jag är här! Haha, har du bråttom eller?
Gäst: Ja. Jag förväntar mig betjäning.
Barista: Det räcker med ett pling nästa gång. Jag hör dig, och kommer så fort jag kan. Eller tycker du kanske jag ska stå här när det inte är några gäster och bara vänta på att just du ska komma? (Fortfarande skämtsamt, försöker locka fram ett leende)
Gäst: Ja. Jag förväntar mig betjäning. En cappuccino tack.


WTF? Här går en man till ett kafé, klockan elva en tordagsförmidag, solen skiner för första gången på några dagar, fåglarna kvittrar, allt är lugnt. Då kan man väl ta det lite lugnt? Du ska ta en kaffe, luta dig tillbaka och njut lite för tusan! Lita på att jag gör mitt jobb!

(Alternativ feministtolkning: Man, 40, gillar tanken på att det står en liten söt tjej och gör ingenting och tänker på fjärilar och ballonger i väntan på just honom; blir därför mycket besviken när så inte är fallet. Men det är ingen tolkning jag står för. Nej. Jag? Haha. Absolut inte. Vad fick ni det ifrån.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott kaffe har inte bråttom!

Josef sa...

där någonstans går gränsen för att neka kunden. Kanske låter värre än vad det var, men jag hade blivit ruggit irriterad. Hade han sedan klagat på kaffet....

Karin Hedberg sa...

äach, klart killen skulle ha sitt kaffe. kände att det var det enda jag kunde bidra med för att göra hans liv lite trevligare... cappuccinon slukade han i ett huj, så ja, han hade nog bråttom. kan dock tycka att han hade gjort bättre i att isf komma upp till köket och säga att han hade skitbråttom så att jag kunde komma direkt. det konstiga är att jag tror han kom tillbaka samma kväll...?

Anonym sa...

KAN MAN FÅ EN STOR LATTE ELLER!?!?!?