torsdag 18 september 2008

Annaktennav

Vår vattenkanna har varit borta en längre tid. Spårlöst försvunnen. Den brukade stå mellan sina två plastsystrar bland glas och bestick och hysa ömsom blåbärsvatten, ömsom naturellt. Men nu är den alltså borta. Och oj vad vi har letat. Ylva har grävt i källsorteringskärlen, jag har letat i alla mina skåp hemma efter föremål för eventuell sporadisk kleptomani och Peyman har knackat dörr i hela kvarteret i jakt på tjyven.

Döm då om min förvåning när jag skådar detta...
...på DaMatteo!
Nu jävlar är det krig! Krig sa jag! Kriiiig!

5 kommentarer:

Poyan sa...

är det därför per är hos oss så ofta. han rentav har flyttat till området så han kan göra spontanklipp... nä, karin om du hade vart lite mer närvarande på jobbet hade du vetat att den gått sönder och slängts! =) men säg inget till damatteo o kräv tillbaka den ändå hehe

Anonym sa...

-Att Poyan skulle komma och förstöra allt i en första kommentar.
Jag hade hoppas på en härlig följetong där man utkrävt hämd och tagit nya erövringar om vart annat i någon månad framåt... :)

Josef sa...

HAHAHAHAHA! Detta är den roligaste kafébloggen som finns :D


Kanske är det pga göteborgares passion för humor.

Poyan sa...

sorry anders.. jag får helt enkelt få bollen i rullning igen genom att jag går in på damatteo o tar med mig något hem... kul.. börjar redan fundera på vad jag kan få med mig utan att det ser för sjukt ut... haha.. det kan vara en ny grej... i slutet på året redovisar båda kafeer hur många trofeer man lyckats samla på sig...

Karin Hedberg sa...

ja e på!