söndag 28 september 2008

25 minuter film & 8 minuter reklam

Igår var vi på Bok- och Biblioteksmässan. Jobbigt, mycket folk, mycket hysteri. Vid 17-tiden såg två baristor ut att behöva en liten paus. Jag och ylva sköt några shot och jag hoppas det åtminstone blev några minuters välbehövlig vila för Dan och Johan, som annars hade ständig kö. När vi skulle säga hejdå skakade Johan hand med mig och kramade Ylva... och Peyman! Jag känner inte Johan men av bloggen, baren och de små pratstunderna att döma så är han en väldigt skön och trevlig kille, trots att jag inte fick en kram =).


På kvällen bestämdes, efter en del zappandes, att vi skulle se på kanal 5's lördagsfilm. Trevligt. Väldigt trevligt. Cirka 25 min film och 8 min reklam. På 8 min hann de med hela 17-18 olika reklamfilmer. Denna cykel fortsatte genom hela filmen. Trevligt. Så gott som samma jävla reklamserier varje gång. Är det logiskt att 1/4 del av en långfilm ska vara reklam? Singing Bee är ett annat roligt program. Där tog det nog inte mer än 15minuter innan första reklamserien drog igång. Trevligt. Vilka jävla idioter bestämmer att det ska vara så. Vi? Det är kanske därför den stora sanningen stämmer: utan tv mår man bättre. Synd att jag är en tv-kille.

Inga kommentarer: