onsdag 24 september 2008

Fight no 3!

Mitt och Poyans språkliga krig grundar sig främst i sistnämndes kaxiga påstående som lyder: "jag kom till Sverige innan du ens var född, alltså är jag bättre än du på svenska!". Jag tvivlar givetvis mycket starkt på sanningshalten i detta påstående (ja, inte att det var 1987 familjen kom till Sverige, men det andra). Jag tänkte dock att vi kunde göra det hela lite mer rafflande, och utöka tävlingen med en ny gren - engelska! Vi börjar med ordet glöm. Ett ord som på gammalsvenska hette förgät. Men hur stavas det egentligen på engelska?

Du kan svara i nästa inlägg. Eller, ja. Det räcker att ändra i rubriken.

2 kommentarer:

Poyan sa...

passa dig. o nej du kan inte komma senare på lördag, du får tom börja 9.

Josef sa...

Jag älskar denna blogg mer för varje dag :D