onsdag 9 juli 2008

Il mito di daniel

Idag kom en trevlig överraskning mitt på dag! Daniel, från The Lounge i Falkenberg, med sällskap dök upp. Jag tänker inte ens försöka börja skriva om ALLT vi pratade om.
Till stora delar ser våra arbetssituationer väldigt lika ut. Båda har hållit på drygt fyra år, båda jobbar med familjen och båda behöver ibland få höra att vi kanske inte ska nörda ner våra arbeten så intensivt som vi faktiskt ofta gör (kvalitét är inget värt utan ekonomin! Jag tror att jag kommer fatta det på riktigt om några år, än är det för roligt). Att båda är lika trötta och bittra var en skön överraskning för mig. Båda heter inte heller Svensson i efternamn. Jag har en skitsnygg och görtrevlig flickvän, han likaså. Jag har uppfattningen att båda är uppvuxna med en STARK mor som förmodligen även i hans fall har det sista ordet. Båda gillar god mat och dryck, jag ungefär 50kg mer.
När Daniel kliver in står Karin och ska precis börja förklara vad en Aeropress är för ett intresserat par. Medan Karin harklar sig inför sin predikan pekar jag på Daniel och säger "han kan få förklara". Gästerna ser förvånade ut. Väldigt förvånade. Daniel börjar*...


Tack alla fyra falkenbergare för ett trevligt besök!
*Ni som känner Daniel kan föreställer er. Ni som inte känner Daniel kan kolla in hans blogg. Entusiasm är bara början.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Espresson är precis som baristan något bitter och med stor kropp. Ibland lite syrlig."

Poyan sa...

haha... det hade jag glömt.. en beskrivning på världens bästa kaffeblandning! Någonsin!

Anonym sa...

Om jag känner Daniel rätt tog det minst 20 minuter innan han var klar, och jag tror mig veta att paret inte missat något. LOL