måndag 21 juli 2008

AHHHHHHHH

Jobbig dag idag. Började väldigt trevligt med ett fint, efterlängtat brev på posten. Inbjudan till Johan&Nyströms "Beans, Leaves & Love" och bl.a Aeropress-SM, i ett väldigt fint kuvert. Anders tvångstanke att tilldela mig ett fint smeknamn, och denna gång utskrivet på kuvertet, bidrog till skönt skratt. Därefter var det dags för GP att intervjua Karin och en massa kaffe, kaffe, kaffe... Det blev ganska tröttsamt eftersom Karin gick ur drift för att besvara frågor. Hon gillar både frågor och kamera, hon! Ja ni förstår...
Jag hade gett mig den på att testa åtminstone två av Tim's kaffen idag. Arishan kördes väldigt, väldigt kort på 30sek, runt 18gram. Väldigt, söt, rund, fruktig och sötlakrits(!). El Socorro Y Anexos (producerat av S.A Cercol, från Palencia i Guatemala. 1753 m.ö.h, tvättad och soltorkad), ett kaffe som skall smaka apelsinskal, syltad ingefära och mogen frukt. Det sköna är att det sticker lite på tungan i eftersmaken, precis som ingefära gör, lite pepprigt. Ett fylligt och sött kaffe, dock inte lika fylligt och sött som Arishan. Stora fina bönor, bör testas. Jag gillar det kryddiga, det peppriga, det gör kaffet så mycket mer intressant. Höll den inte riktigt lika kort som Arishan. Så efter all kaffe va det ganska mycket AHHHHHHH. Man går upp i varv så mycket att när dalen kommer känns det som att man går i sömnen. Nu är jag helt slut. Good night and good luck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul när det händer saker, ska någon av er upp till festivalen?

Man ser inte vilket smeknamn du fått, kläm fram med det nu!

Och när ska Karin vara med i GP?

Poyan sa...

jag hoppas det. funderar på att ställa upp i aeropress sm också, det verkar väldigt kul. kan nog vara ett väldigt bra sätt att få igång aeropress på riktigt. satt ikväll med en kopp ap och jämförde med en färskbryggd ur naket pf, det är lite kuslig skillnad. så det förvånar mig att ap inte är större och mer utbrett.

smeknamnet håller jag för mig själv (och folk på j&n är vänliga och gör det samma, tack).

vet inte riktigt när Karin von Linslus kommer med. hon skulle få ett sms innan. eftersom karin inte minns så mycket av vad som frågades och vad som svarades så väntar vi också med spänning på artikeln. är kaffe dåligt för närminnet?

ps. david som i molarin? roligt att du verkligen vägrade kommentera när det stor "ointressant" och kommenterar nu när det står "väldigt intressant"
/il mito

Anonym sa...

Jag hade minsann ingen inbjudan som väntade på mig när jag kom hem från semestern... :(

Hojta till när Karin är med i GP. Om jag skulle råka missa det.

Klart att man kommenterar nu när man får automagisk uppskattning!