onsdag 23 juli 2008

"Det är skillnad på bajs och blommor"

För ett tag sedan (ett bra tag sedan) skrev David Haugaard ett inlägg om att folk visst förstår skillnaden på bra och dåligt, på bajs och blommor. Det håller jag med om, när de väl får testa det vill säga (inte alltid innan). Men hur kan blommor bli till bajs? Varför luktar gammalt kaffe så fruktansvärt illa? Och varför luktar kaffesump så illa? Någon gång måste ni ha rensat avloppsröret från spillbrickan och undrat vart lukten kommer ifrån. Idag blev jag till sist trött på staven i knockboxen där gummit gått sönder i mitten sedan ett tag (jag vet, jag är för stark, slår för hårt). Jag tänkte att jag skulle försöka rädda det hela. Det var dags för en moddning i klass med Brines pedal på Costas Robur inför VM =). Genom hålet i gummit har det smugit in kaffe under resten av gummit som legat och gottat sig. Otaliga sköljningar hade tydligen inte hjälpt. Kaffe och gummi i symbios luktar inte gott. Det finns alltså fler anledningar att hålla rent och snyggt.


Igår sparade jag lite av Tims El Socorro till Per (som numera bor tvärs över gatan) som eventuellt skulle dyka upp efter sitt pass och testa la ingefärito. Per dök inte upp. Det räckte till två dubbla idag. Det hade mognat lite under natten! SÖT INGEFÄRA ganska mycket tydligare än igår. En god, balanserad single. Krämig, rund och fyllig kropp. Mjuk och stor munkänsla. Ett juligt kaffe mitt i juli. Kul att få testa fler singlar som är lika balanserade som bra blandningar.


Tjohej!

Inga kommentarer: