tisdag 22 april 2008

Monmouth

Nog har jag haft kaffespanar-ögona påslagna på semestern också. Jag har alltså varit i London, och på Monmouth, rosteri och kafé på gatan med samma namn i Covent Garden, fick jag en riktigt najs cappuccino och likadan espresso.
Plus - det bästa av allt - lite kaffesnack med baristan Trent. Med hantverket han besitter förstår jag inte alls varför denna störtsköna australiensare inte ställde upp i de brittiska uttagningarna till WBC. Nu får vi istället se hur Hugo Hercod står sig mot Daniel Remheden, eller förlåt, jag menar resten av världen.

Tog även en mycket god kopp på Fernandez & Wells, ett stenkast in i SoHo, även de med kaffe från Monmouth.

Sammanfattning: allt kaffe smakar bajs i London, förutom fyra-fem ställen som i princip ligger grannar allihop. Fiffigt...

Inga kommentarer: