onsdag 23 april 2008

En dröm i form av choklad


Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men ett försök: VÄRLDENS BÄSTA CHOKLAD ÄR SÅÅÅÅÅ XXXXXXXXXX GOOOOOTTT!!! Vi har haft Amedei ett tag hos oss och hela min bild av choklad har förändrats. Det är varenda kaffefantasts skyldighet att även äta god choklad. Glöm allt du ätit i chokladväg, Amedei är något utöver det vanliga. Kolla in hemsidan, här snackar vi specialchoklad. Nu har vi fått in 100-grams kakor av Toscano Black - Blend 63, utsedd till världens bästa mörka choklad 2008 av Academy of Chocolate Award (givetvis har vi ett antal andra varianter också, t.ex 2007 års vinnare, den 70%-iga storasystern). Småbitar av denna har vi haft ett tag och jag måste erkänna att jag haft svårt att dela med mig till gästerna, jag har stulit de flesta! Efter prisutdelningen har jag dock lagt lock på tvångsbegäret, nu räcker det till er med. Välkommen in på en chokladchock några ljusår ifrån konsum-hyllan.

Ps. En dop-märkt olivolja med tre guldmedaljer finns sedan ett tag på våra hyllor också, Le Magnolie, några flaskor kvar...

Inga kommentarer: