torsdag 10 april 2008

Barista Cup - ett tacktal

Hur väl Poyan än uttrycker sig i inlägget här under, så måste jag ändå gå in och säga mitt om helgens upplevelser.
Först och främst - vilka underbara dagar! Det är sällan jag känner att jag överträffar mig själv, men både under semifinalen och finalen gjorde jag verkligen nothing but. Jag har ett gäng personer att tacka för såväl tekniska råd och konkreta insatser som allmänna "you go girl!"-utrop.

Jag vill först och främst tacka: Poyan och Ylva. Vad mer finns att säga. Ni (läs: du, Poyan) har velat döda mig med jämna mellanrum och ja, det har varit ömsesidigt. Men det ligger nåt i det där med blod, svett och tårar. Det gav utdelning. Ylva - dina erfarenheter från Barista Cup 2007 har varit grymma att ta del av, och jag vill tacka dig för den tid du lagt på att hjälpa mig.
Tack också till Peyman, Fahimeh och alla andra på Marmelad!
Plus:
Anders Holzner och alla på Johan & Nyström.
Hasse Axelsson för tips och förslag från en stjärndomare, och en helt fantastisk tamp-station!
David Molarin och världens bästa nördar på riktigtkaffe.se.
Tusen tack Dan Stenqvist för jamet/träningshalvtimmen på finalmorgonen och för din entusiasm.
Linn Utbult - baristamamma som höll mig lugn under finaldagen.
Andreas Saag för hjälpen med musiken. Tack brorsan!
Per på Da Matteo för lån av porslin.
Alla Marmelad-stammisar som sagt heja heja heja!
Domare och arrangörer.
Familj och vänner.


Grattis Daniel och Peter, ni var uppenbarligen bäst! Grymt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen guuud vad du är gullig!

Jag kommer in på en kopp i helgen!

Anonym sa...

Du är coolast....

Jag kommer in någon dag snart...och pratar om det där vi har pratat om.. Du vet *blinkblink*.

Jag tycker i alla fall det vore häftigt om det blev så som jag önskar.

När jobbar du? Tror inte jag vågar komma annars ;)

Dan Stenqvist sa...

Karin, you rock!