tisdag 5 augusti 2008

Kaffeprovning


I söndags testade vi en massa kaffen som jag fick med mig från Anders. Väldigt trevligt. Vi körde alla som espresso. Det blev lite svårt att vara 100% ärlig då 1. påsarna öppnats dagen innan 2. rostdatum skillde. Vi tvinga med en stammis och var i slutet enade om att Arichan var grymmast, men det var inte direkt någon överraskning. När koppningen var över var jag bara tvungen att testa en blandning genom Aeropressen, och det var helt underbart! En klockren tävlingsblandning om jag får bestämma. Vad det var håller jag för tillfället för mig själv. Kvällen avslutades med den galnaste blandningen någonsin, allt som var kvar blandades ner i kvarnen. Syrligt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, den var inte direkt komplex och mångfacetterad, den där häxblandningen...