måndag 25 augusti 2008

Dagens toffel!

Idag kom ett glatt och trevligt par in med sin lilla, söta dotter. Mannen beställde dagens grillade ciabatta (rostbiff) och dottern en sockerkaka. Mamman önskade en grillad mozzarellaciabatta. När jag förklarade att vi dessvärre bara grillar dagens ciabatta vände hon sig till maken och sa nåt om att hon inte kunde äta den kall och att hon ville gå någon annanstans. Så det var bara för maken att hänga på. Dom tacka snällt och gick! Det sista jag hörde var dottern säga "men mamma vad gör du?". Det var väldigt svårt att hålla sig för skratt, det var en ganska konstig situation.

Eftermiddagen ägnades stort åt aeropress och sjukt goda kaffen. Jag fattar inte att vissa tycker att det är vattnigt med AP!! Sjukt gott. Trots att Aricha var med måste jag nog säga att panaman blev favoriten. Sammetslent...

4 kommentarer:

Karin Hedberg sa...

med SIN söta dotter, mr "jag är bättre än du på svenska för jag har bott här sen innan du föddes" Ebrahimi! Ville bara säga det. Snygg toffel förresten, är det din?

Poyan sa...

va? vad snackar du om... nu fattar jag ingenting... ja det är min toffel, vadå då, påminner den om någon?

Poyan sa...

oj jag glömde! hur många korrekturläste ditt inlägg? för annars brukar det ju låta "än DIG". kom tillbaka när du verkligen förstår djupet i detta: http://www.youtube.com/watch?v=Pdk3KEGIibw

Anonym sa...

Jag ska ha en grillad räkmacka och en negerboll nästa gång jag kommer. Tar med mig eget kaffe och säger inte hej då när jag går.