onsdag 7 juli 2010

VIKTIG LÄSNING!!

Jag vill gärna att så många som möjligt får läsa detta.


Såg idag att vi fått en kommentar på en av våra inlägg. Dock har Sanna Svensson, damen som kommenterat, valt att kommentera ett inlägg från 2008 så bara jag får läsa det (eftersom man får ett mail för varje ny kommentar). Men jag vill dela med mig av det. Här är inlägget som hon kommenterat (dock har kommentaren alltså inget med det aktuella inlägget att göra utan våra musikkvällar).


Till att börja med Sanna, JAAAAA vi har varje år sökt tillstånd hos Polisen. Och detta är första gången på tre års sommarspelningar som vi får EN negativ reaktion. Att jämföras med sammanlagt några 1000 glada besökare.


Har så fruktansvärt svårt att förstå detta!! Vi har spelningar en gång i veckan! Vi går igång efter 18 och är färdiga innan 20. Vi har fått så otroligt mycket positiv respons på våra musikkvällar. Folk kommer fram när man är ledig och ger en en klapp på ryggen för att man bidrar till ett mer kulturellt Majorna. Vi gynnar hela gatan ekonomiskt genom att dra folk till oss. Alla är glada. Alla älskar det. Alla ger beröm. Utom de obligatoriska få som tydligen inte mår så bra. Det är en folkfest och du verkar ha portat dig själv. Om det nu är så jobbigt, varför kommer du inte in personligen och tar ett snack med oss? Helst hade vi dock velat se dig dra på dig flip floppen, ta med ett leende och komma och njuta av spelningarna med oss alla. Sanna, det är en folkfest och du är bjuden! Kom och ta gärna med övriga icke-glada grannar. Ni kommer gilla er, det här är bra!


Vad händer i vårt samhälle?! Mår folk så dåligt att sköna gratisspelningar som sprider glädje i området uppfattas som fascistoida?! Jag är helt paff. Förstår det inte. Kan någon förklara? Sitter i soffan och undrar hur saker kan uppfattas så olika...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa människor mår inte bra och i all sin ensamhet kan de inte tänka på det som är mest sjävklart, nämligen "jag borde ta på mig kläderna o masa mitt feta/Skinny arsle hemifrån "där jag förmodligen suttit i flera månader" och köpa ett kaffe latte själv, ansluta mig till sällskapet och njuta av musiken och livets flyktiga stunder. Det ni gör är inte bara kulturellt för majorna det är även en insats för Göteborg, dess musiker och det totala välmåendet. Fortsätt vara de ni är och ignorera dessa djävla negg-påsar, de kommer att i sin dunkla ensamhet förtära sig själva med sitt hat och negativitet. YOU GUYS ROCK!!! WOHOOOO

// Parthian Seaman

Anonym sa...

Själv tycker jag inte att det är konstigt om någon känner sig trampad på fötterna av att andra njuter. Det är sånt som händer. Som sagt 1000 vs. 1 (eller kanske 19).

Hellsongs var finfint det här året också! Håll fanan högt även om andra vill rasera. Inget konstigt med det. Business as usual.

Jonny sa...

Poyan, man kan nästa tro att du har kafé i Värnamo.

nahoJ sa...

Pinsamt, pinsamt, pinsamt

Levak sa...

Ni är alltid välkomna i mindre uptight stockholm ;)

Anonym sa...

Jag har inte svårt att förstå Sandra men däremot Kafeets nedsättande och diskriminerande kommentar.

Vad jag förstår (och jag bor själv i området) så har inga boende i kafeets omedelbara närhet tillfrågats om de vill ha detta vilket hade varit normal hyfs och omtanke ung. som när man varnar sina grannar inför en förestående fest (i detta fall återkommande). OM de vill vara tvungna att stänga fönsterna en varm dag, på dygnets bästa timmar för att ett kafe flyttat ut sin konsertverksamhet på gatan för att ragga kunder, vilket är enda alternativet om man inte tycker som kafeägaren och det slimmade yuppie-folket och "latte-morsorna" som glassar för varandra i den ständigt expanderande uteserveringen. Att alla kanske inte delar samma intressen och musiksmak som dessa tycks inte falla dem in, inte heller att folk kanske bara vill ha lugn och ro.

Då är det enl. kafeägarens logik helt ok. att rockkonserter eller vad som helst i samma decibelnivå som kafeet anordnas utanför dennes bostad. Gillar han inte läget så har han ju "portat sig själv"...

Nej, omdömeslöst av er att svara på ett sådant diskriminerande och fördomsfullt vis vilket säger tonvis om er attityd, därav min egen fördomsfulla men fullt giltliga kommentar om er själva.

Anonym sa...

Sitter just nu i mitt rum, i samma hus som Marmelad ligger i, och diggar till musiken. Verkar vara en jäkligt göttig spelning.

Förstår inte alls klagomålen. Det livar upp. Om man nu inte tål att lyssna på dessa konserter så kan man väl sig lika gärna ta en egen liten utflykt någon annanstans. så slipper man musiken. Samt får göra något kul.

men det är väl roligare att klaga istället för att leva.