söndag 18 januari 2009

Orka blogga!

1.Hittar ingen lust. Snart är vardagen tillbaka men inte än. På tal om falluckor önskar jag vi hade en hos oss också. Fast för oss själva. Speciellt igår. Mycket att göra. Då kommer två herrar in med en liten son. Ena beställer. Andra beställer. Sonen vill ha en paj. Då ber pappan om en fjärdedels pajbit. Klädd i skjorta och rock såg han ut som en klassisk byggingenjör med ansvar. Så pengarna var nog inte problemet. Vad som var vet jag inte. Jag och Vickan kunde inte hålla oss hur vi än försökte, vi skrattade rakt ut. Varför har inte vi en fallucka bakom disk, då hade jag kunnat trycka bort mig själv så jag slapp lida mer. En fjärdedels pajbit. En halv har man ju fått höra men... Jaja, man får väl tolka det positivt.

2. Får i perioder en sån ooootrolig lust att tävla. Jag vill verkligen ställa upp. Det känns helt rätt att tävla. Meeeen 2009 måste jag ägna all kraft åt annat håll... hoppas jag. Återkommer.

Inga kommentarer: