torsdag 22 januari 2009

Coffee sweet coffee

Vi har, som skrivet nedan, ett underbart kaffe i vår gästkvarn just nu. Ett direct trade från Panama (Panama Cruz, SunDried, estate los lejones).

Enligt mig ett underbart kaffe med en härlig, frisk, mumsig sötma. Johan och Nyström beskriver kaffet som "jästa bär, apelsinlikör och mjölkchoklad". Min första spontana tanke var kanderad citron. Det fanns ett godis när jag var liten, citronmarmelad täckt i socker, inget jag gillade då men bevisligen funkar det väldigt bra i kaffe för det var samma smak jag upplevde när jag drog en enkel efter lunchen. I eftersmaken var det väldigt tydlig mjölkchokladssötma som trädde fram, helt enkelt en godispåse i en enda kopp. Underbart!

Kom in på en kopp och berätta vilka smaker som träder fram i er gom!

Inga kommentarer: