måndag 19 maj 2008

Korpen!

Fotboll på riktigt. Efter 2 matcher är vårat resultat 1-0-1 med en målskillnad på 7-4. Tar vi detta allvarligt? Tror fan det. Imorgon smäller det igen. Och nu ska vi inte förlora trots en (två, för den första gick om) missad straff i absolut sista sekund. Den här gången ska jag vara jättesnäll och inte reagera på den blinde domaren, eller motståndarlagets kaxige "stjärna". Jag ska vara jättesnäll. Det var först efter matchen jag lyckades se ur den täta krigardimma jag hade framför ögonen, och lyckades då identifiera ett par gäster vi har på kaféet i motståndarlaget. Laget vi tjafsade med i 2x20min. Eller laget som tjafsade med oss. Egentligen var det den blinde domarens fel som rörde sig i en cirkel i mitten med en radie på 2 meter. Vi stod och pratade allihop som vänner och det var skönt att känna att båda laget tog det hela på så stort allvar på planen och med stor distans utanför. Det stora frågan är dock: en kaffe innan match? Jag har hört att det inte är så bra, rentav farligt. Imorgon tar jag en enkel ändå, det är ju ändå krig!

ps. Alla olivolje-junkies. I veckan ska den nya leveransen komma. Stay cool!

Inga kommentarer: