torsdag 3 mars 2011

Janne JB Bonin



För ett par veckor sedan gick en av kaffesveriges pionjärer bort, Janne Jb Bonin! Senaste veckan har Janne dykt upp i mina tankar en del. För fem år sedan när man började känna på Barista Cup var det gubbar som Janne och Hasse som fick en att känna sig hemma i gänget.
En känsla som jag tappat en del på sistone och som jag upplever saknas. De stora armarna och familjekänslan har ersatts av något annat. Utan eldsjälar som Janne hade kanske kaffekartan i Sverige sett helt annorlunda ut. Otaliga timmar lades ner årligen för att arrangera Barista Cup och sprida kunskapen och kvalitén. Resultatet ser ni idag på många många kaféer. Janne var ofta rakt på och det ledde till sköna diskussioner, något jag alltid uppskattar. Jag kommer minnas Janne som en glad och trevlig herre som alltid var skön att snacka med. Alltid ett leende, alltid ett varmt handslag. Tack Janne för sköna minnen! Mina tankar går till din familj och jag hoppas de har styrkan att ta sig igenom denna tragedi. Vila i frid/ Poyan och Kafé Marmelad

Inga kommentarer: