söndag 3 oktober 2010

Håkan H

Jag har varit en såndär tonårsflicka som läser in för mycket i låttexter och står och bölar under Håkan Hellström konserter. När jag för 4 år sedan började på Marmelad och fick höra att Håkan då och då fikade där blev jag mycket exalterad. Första gången jag serverade honom hade jag svårt att hålla talriken stilla men Poyan lugnade ner mig genom att påminna mig om att han också är en gäst och inte vill känna sig uttittad. Så blir det när man träffar sin idol. Efter detta första möte har jag dock lugnat mig och klarat av (med stadig röst) att ta hans beställning.

För några veckor sen kom Håkan in till oss igen, den här gången med en reporter från DN. Att de väljer att lägga sin intervju just hos oss tycker vi självklart är riktigt roligt och hoppas att det beror på vår avslappnade stämning. Denna gång var det dock Ivica som stod i kassan. Ivicia har varit en såndär tonårspojke som läser in för mycket i låttexter och står och blir sentimental under Håkan Hellström konserter. Detta var Ivicas första möte med Håkan och han reagerade ungefär som jag men trots sönderklämda kardemummakakor fick de sin fika och kunde genomföra intervjun som ni hittar här.

1 kommentar:

Jenny (Grynet) sa...

Måste bara säga att er kycklingciabatta "is to die for" bokstavligt talat! Jag blir glad ända in i själen varje gång jag får avnjuta denna fantastiska smörgås. Mmm mums! Att det sen är mysigt, skön bakgrundsmusik och en soft stämning på kafeét gör upplevelsen ännu bättre. Tack för att ni och kycklingciabattan finns! ;)