tisdag 13 oktober 2009

Äntligen ett bloggkonto!

Efter ungefär ett och ett halvt år med nyckel till Kafé Marmelad har jag alltså till slut fått tillräckligt med förtroende för att skriva på bloggen.
Med detta ansvar kommer ju självklart en viss prestationsångest, vilket är anledningen till detta försenade första inlägg.

Så vem är jag och vad gör jag?
Jag heter alltså Markus och har jobbat på Marmelad i lite över 18 månader.
Jag har 7 flanellskjortor, en för varje veckodag, 7 Tom Waits-vinyler, en näsflöjt och brukar använda Vodoo Brew i håret. När jag jobbar brukar musiken i kassan mestadels vara Johnny Cash, Buddy Holly och Elvis och jag dricker helst cappuccino scuro på vår Mito, apelsinjuice eller rom och cola. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Jag har även en tendens att fastna framför Discovery Channels längsta dokumentärer om andra världskriget framåt småtimmarna natten innan jag ska öppna tidigt och jobba hela dagen.

Det ska bli grymt att få blogga här, så fort prestationsångesten lagt sig hoppas jag kunna klämma ur mig något kaffe- eller kaférelaterat inlägg!

...Och om det inte funkar kan jag ju alltid börja gömma mig i trappuppgångar och skrämma folk!

1 kommentar:

Poyan sa...

prestationsångesten befogad!