söndag 22 mars 2009

TUR och retur!

TUR bjöd på en del fina citat:
1. -Jaha, är det mjölkpulver du häller varmvatten på (då stod jag och skummade till hennes latte, med 3 paket mjölk framför oss. Detta är för övrigt mitt bästa citat från mina 5,5 år)?
2. - Jag tar en latte. Är den lika bra som på Espresso House?
3. - En latte tack, idag igen. Tror du du kan göra en likadan idag igen? (Nä! Har bara gjort några hundra idag men...)
4. - Jag vill titta på när du sprutar grädden på i ett mönster.

TUR var trevligt, mycket folk och nya kontakter. Att jobba för stat och regering var nytt men egentligen inget annorlunda.

Citat 5 var menat som ett skämt men väl timat av en herre som fick den allra sista latten:

5. -Får du betalt svart? (Det hade ju faktiskt varit väldigt roligt om de hade erbjudit mig svarta pengar när det ändå var bl.a. Näringsdepartementet som stod för uppdraget och när statsekreteraren Göran Hägglund var på besök).

Retur innebär (sådär fyndig som jag är) att klippet från BC är här:

7 kommentarer:

Joakim sa...

Haha "Är den lika bra som på EH" den du... =)

Poyan sa...

det gilla du va?

Anonym sa...

Tacka vet jag en winer melange á la Selecta.

CJ sa...

Men vad jag minns så var två av sex finalister i BC 07/08 från espresso house. Karin Höglund och Viktor Steinke, tredje respektive delad fjärde plats med bla Karin från marmelad.

Viktor och johan från EH tog ju även hem Latte art throwdown på da matteo för ett när det nu var, första och andra plats för dom.

Så kass kvalitet är det på Eh alltså...

Poyan sa...

Tack för kommentaren CJ....puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

CJ sa...

Så lite så...

Tyckte mest att det var lite fult att skratta åt eh:s latte när den faktiskt kan vara riktigt bra, även om man kan ha otur också...

Poyan sa...

PUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

tänk om fler (inga namn nämnda) kunde ha lite mer distans, som EH-Joakim ovan!

PUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

MVH/ Poyan "Jag-vill-också-gå-på-kaffeuniversitet" Ebrahimi