tisdag 3 mars 2009

Tillbakablick

Hittade ett mindre arkiv av mobilbilder på min egen latte art. Det märks kort sagt att man har utvecklats en hel del.Den här är från när jag jobbade på Café Paparazzo. Kommer ihåg att jag var kanonnöjd med den och hade svårt att tänka mig hur man nånsin skulle kunna göra snyggare. Fastän den har en lång kvist i toppen och koppen håller på att svämma över, typ.
Här var jag ny på Marmelad. December 2007.Nu börjar vi närma oss nutid. December 2008 och jag har börjat hälla hjärtan som bara den efter en lång period av rosettor och löv.Senaste verket ut. Februari 2009.


Så, det var la roligt? Nu utmanar jag alla kaffebloggare (ja, Ylva och Poyan, det gäller er också) att göra samma sak. Ju större kvalitets-spann desto bättre. Själv är jag lite för stolt för att fota mina fulaste mönster, men har ni nån gammal bild från första kvällen med maskinen så är det bara roligt. Så? Who's next? Den som bloggar först vinner en cappu!

/K

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inse skumkronan! Jag antar utmaningen.

http://portafilter.wordpress.com

Dan Stenqvist sa...

Jag ska rota i arkivet. Vilken utveckling Karin! Du är grym.

Anonym sa...

Tack tack. Ja, utveckligen går framåt. Har även dragit c:a 100 skott på en 3grupps la marzocco vilket hjälp tekniken något.

Kommer förbi om jag har vägarna förbi GBG någon gång, bor i norrland :)

/Peter