lördag 13 december 2008

Grattis Ylva!!!

Då var det första Latte Art Throwdown avklarad. Hård konkurrens och en del barista-shake (med mig som vinnare i gelé-arms-tävlingen). En väldigt mysig och trevlig kväll. Förutom jag och Ylva, så tävlade DC, Holzner och fyra Da Matteoiter (Per, Mattias, Karl-Oskar och Pernilla). En liten skara åskådare. Liten besvikelse att fler inte dök upp, och förutom Pac så lyste forum-folket med sin frånvaro.

Turordningen blev enligt ålder och Ylva gick ut sist. Och piskade alla oss andra. Cooooolt. Därmed får vi väl gratulera Sveriges första Latte Art Throwdown-mästare, vår alldeles egna Ylva! DC tvåa, och jag trea (tjohoo en pallplats!).

Tack allihop för en väldigt trevlig kväll, detta lär vi göra om igen. Speciellt tack till falkenbergarna som åkte hela vägen hit.

3 kommentarer:

Poyan sa...

Hur jag blev trea förstår jag inte. Seriöst. För det var inte bra, men vart är mina tävlingsnerver! Inte ens en sån här rolig, oviktig tävling kan få mina nerver att lugna sig. Påminner mig själv om när jag spelade poker med polarna nån kväll varannan månad om en struntsumma och man sitter med sitt par i ess. Pulsen ökar så man knappt kommer ihåg att svälja all saliv som extremfort produceras. Tills man sätter det i halsen, och alla fattar att man sitter på grymma kort och därför lägger sig.

Är det bara jag (och Per =)) eller är ni fler därute som har gummiarmar? Och varför! Måste jobba bort detta om jag ska kunna tävla någon gång i BC...gonatt och happy hanukkah!

Mattias L sa...

Tråkigt att missa eventet. Hoppas att det blir fler gånger.
Grattis Ylva!

Anonym sa...

Ingen bild på vinnarcappon?