fredag 27 augusti 2010

Internationellt

Under de senaste två veckorna har jag stött på tre lite annorlunda besökare på kaféet.


Först kom det ett par från Kanada "do you speak english or french" "well, english but no french" (jag kände inte att skolfranskan skulle klara testet).
Sen ville de veta vilket bakverk som var mest typiskt för oss på Kafé Marmelad. Oj va svårt, är det Poyans magiska tiramisu eller är det en klassisk äppelpaj? Kladdkakan är ju också god och vi får många komplimanger för morotskakan.
Då berättade de att de hade hittat Marmelad via en Montrealsk blogg som hade rekommenderat vårt kaffe och våra bakverk. Alltid roligt att träffa folk som blivit rekommenderade stället, men att vi va kända i Kanada hade jag ingen aning om!


Nästa vecka, precis vid öppning, kom en asiatisk kvinna med cykel och beställde en dubbel espresso.
Hon frågade sen om hon fick ta kort när jag gjorde kaffet "of course! where are you from" Då visade det sig att hon va från Korea och att hon cyklade runt i Europa för att prova olika kaffeställen. En oerhört sympatisk och intresserad kvinna som gav ett starkt intryck

(tyvärr va jag så glömde jag helt bort kameran båda gångerna så det finns inget bildbevis)

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Tjejen på cykel km till ss också, jättekul!

Pernilla sa...

kOm till Oss....

Ylva sa...

ja, hon frågade om nån mer kaffebar jag kunde rekommendera så jag gav henne er adress!! härlig tjej!