söndag 6 september 2009

LL COOL J

Det var ett tag sedan jag första gången träffade honom. En glad prick som förser storstaden med kaffe. Alltid ett leende, alltid trevlig och alltid PARTY! Nåja, jag har ju inte träffat honom så många gånger men det gäller väl de gånger vi setts. En brudmagnet som förmodligen har en egenförfattad handbok. Enligt rykten har han också lärt sig klassiska danser såsom bugg och salsa för att sätta pricken över i:et. Men enligt mig är nog pricken hans schweiziska halva som talar franska och efternamnen han bär. Först trodde jag han var en sådan där stureplans brat, men ack va fel jag hade. Han är nog en kameleont, han gillar människor inte bakgrund. Jag tror han är en bra kompis också, men det får de som känner honom bättre vittna om. Mig har han alltid varit go och glad mot och varit en bra ambassadör för rosteriet. Jag gillar att driva med honom och han gillar att skicka en massa roliga länkar på FB.

Fast varför jag egentligen gillar honom handlar nog mer om entreprenörsglöden han besitter. Något bidragit till ett grymt företag. En bra idé och något som de själva verkar gilla. Även om han är något yngre än jag är det svårt att inte se honom som en förebild för just detta. Entreprenörsskap kan vara väldigt roligt och det intresset delar vi båda. För min del spelar det inte någon större roll vem som bär idéen och vem som skördar frukten, jag går igång på alla bra historier om bra affärsidéer. Det här är en sådan, hoppas jag.

Så innan du planerar nästa semester, ta en titt här.

2 kommentarer:

Ylva sa...

men gift dig med honom då!!!!

Poyan sa...

men dååå... jag bara bygger upp så jag kan slå ner på honom nästa j&n-fest. får låta han leva på den en stund nu haha...